Business and lifestyle English and Spanish language Instructor at Banks and Global Companies in Istanbul, Turkey. Political and social sciences Auxiliary Teacher for high schools, middle school, and elementary school students in Colombia. Solid academic preparation in research methodology; pedagogical methods; child development; cognitive, creative, and emotional learning. Proven ability to devel...
Business and lifestyle English and Spanish language Instructor at Banks and Global Companies in Istanbul, Turkey. Political and social sciences Auxiliary Teacher for high schools, middle school, and elementary school students in Colombia. Solid academic preparation in research methodology; pedagogical methods; child development; cognitive, creative, and emotional learning. Proven ability to develop strong relationships across cultures and to provide innovative and decisive solutions. Strong written and verbal communication skills in English and Spanish language, focused on creative and academic writing, and legal drafting. Recognized skills in mentoring, mediating, and social support through volunteer activities.
The lessons are designed in a dynamic, playful, entertaining and educational way according to the age of the students, their likes and preferences.
My personal teaching philosophy is based on the approach of the Contextualizing Teaching. The purposes of this approach are a) to exchange ideas and knowledge on a given subject using a real and meaningful context; b) to enhance the learning process by giving a target context, in which learners can use natural learning strategies to effectively understand the topic under study, such as analogy, or guessing meaning and intentions from situations; c) to communicate sophisticated ideas being able to question, criticize and provide innovative and decisive insights regarding the given topic.
Specific objectives:
1. Vocabulary: Enhance vocabulary apprehension and flexibility through different target language contexts.
2. Reading skill: Comprehend the author’s argument and purpose through known vocabulary, language patterns, and contextualizing.
3. Writing skill: Describe a wide range of facts and opinions within the context, using known vocabulary, grammar, and language usage.
4. Listening skill: Understand the principal topic and details of the conversation and speech, connecting known vocabulary, language patterns, and context.
5. Speaking skill: Develop confident and fluent conversation within the context, using known vocabulary, grammar, and language usage.
ESPAÑOL
Instructor de inglés y español de negocios y estilo de vida en bancos y compañías globales en Estambul, Turquía. Profesor auxiliar de Ciencias Políticas y Sociales para estudiantes de colegios de secundaria, básica secundaria y primaria en Colombia. Preparación académica sólida en metodología de investigación; métodos pedagógicos; desarrollo infantil; aprendizaje cognitivo, creativo y emocional. Capacidad comprobada para desarrollar relaciones sólidas entre diversas culturas y proporcionar soluciones innovadoras y decisivas. Fuertes habilidades de comunicación escrita y verbal en los lenguajes de inglés y español, centradas en la escritura creativa y académica, y la redacción legal. Habilidades reconocidas en mentoría, mediación y apoyo social a través de actividades de voluntariado.
Las clases son diseñadas de forma dinámica, lúdica, entretenida y educativa de acuerdo con la edad de los estudiantes, sus gustos y preferencias.
Mi filosofía de enseñanza se basa en el enfoque de la enseñanza contextualizada. Los propósitos de este enfoque son: a) intercambiar ideas y conocimientos sobre un tema determinado utilizando un contexto real y significativo; b) intensificar el proceso de aprendizaje al proporcionar un contexto objetivo en el que los estudiantes puedan utilizar estrategias de aprendizaje naturales para comprender de manera efectiva el tema en estudio, como la analogía o adivinar el significado y las intenciones a partir de las situaciones proporcionadas; c) comunicar ideas sofisticadas pudiendo cuestionar, criticar y proporcionar ideas innovadoras y decisivas sobre el tema dado.
Objetivos específicos:
1. Vocabulario: Mejorar la comprensión y la flexibilidad del vocabulario a través de diferentes contextos del idioma en cuestión.
2. Habilidad de lectura: Comprender el argumento y el propósito del autor a través de vocabulario conocido, patrones del lenguaje en cuestión, y la contextualización.
3. Habilidad de escritura: describir una amplia gama de hechos y opiniones dentro de un contexto dado, utilizando vocabulario conocido, gramática y uso del lenguaje en cuestión.
4. Habilidad para escuchar: comprender el tema principal y los detalles de la conversación y el discurso, conectando vocabulario, patrones del lenguaje, y contexto conocidos.
5. Habilidad para hablar: desarrollar una conversación segura y fluida dentro del contexto dado, utilizando vocabulario conocido, gramática y uso del lenguaje.